Tag Resultaten
[Marketing Report Radio] Nik Sluijs over Happiness Amsterdam
Nik Sluijs is Creative Partner & Co-founder van Happiness Amsterdam. We spreken hem over Happiness
VRT investeert in najaarsprogrammering
De VRT investeert in de najaarsprogrammering die op 2 september 2024 van start gaat
[Vacatures] DPG Media zoekt een Tijdelijke Audiovisual Operations Executive
DPG Media is per direct op zoek naar een Tijdelijke Audiovisual Operations Executive
[Vacatures] DPG Media zoekt een Journalist/Nieuwslezer Radio
DPG Media is per direct op zoek naar een Journalist/Nieuwslezer Radio - Antwerpen
19 juni 2024 | Belgen en Nederlanders ontmoeten elkaar tijdens Cannes Lions
Belgen en Nederlanders uit reclame, marketing en media reizen af naar zonnig Frankrijk voor Cannes Lions en hoe leuk als zij elkaar kunnen ontmoeten?
Mediahuis Groep: Stabiele omzet en resultaat in 2023
Mediahuis Groep heeft in 2023 een omzetgroei gerapporteerd van 1,23 miljard euro (0,6 procent groei) met een operationeel resultaat van 153 miljoen euro
[Interview] Boaz Shkolnik (Mediahuis Nederland): focus op crossmedialiteit
Boaz Shkolnik is Director of Advertising van Mediahuis Nederland. We spreken hem over ontwikkelingen en trends in de markt waaronder de crossmediale focus van Mediahuis Nederland.
VRT en RTBF sluiten zich aan bij Public Media Alliance
De openbare Vlaamse omroep VRT en de Franstalig Belgische omroep RTBF maken voortaan deel uit van de Public Media Alliance (PMA), de grootste internationale vereniging van publieke mediaorganisaties
Joe lanceert digitale zender Joe Gold
Joe heeft de digitale zender Joe Gold gelanceerd die online en via DAB+ te beluisteren is. De zender neemt de plek in v an Joe 60s & 70s
DPG Media lanceert themazender Q-Allstars online en via DAB+
DPG Media heeft onder de naam Q-Allstars een themazender gelanceerd waar de beste klassiekers uit de wereld van Qmusic te horen zijn
DAB+-beluistering groeit naar 30 procent
49 procent van het radioluisteren gebeurt in Vlaanderen via digitale weg. Daarbij luistert 30 procent via DAB+ en is daarmee gegroeid met 11 procent ten opzichte van 2021
Nostalgie+ heeft plek NRJ ingenomen op FM in Vlaanderen
Nostalgie+ is in Vlaanderen sinds 29 september 2023 ook via FM te beluisteren en neemt daarmee de plek in van NRJ Vlaanderen die voortaan alleen via DAB+ en internet te horen is
Nostalgie wijzigt naam Vlaamse versie in Play Nostalgie
De Vlaamse versie van de radiozender Nostalgie wijzigt per maandag 28 augustus 2023 zijn naam in Play Nostalgie. De radiozender startte in maart 2008 onder de hoede van de voorlopers van Mediahuis (Corelio en Concentra)
Liberty Global probeert opnieuw Telenet volledig in handen te krijgen
Liberty Global zal vanaf 24 augustus 2023 tot 13 september 2023 opnieuw proberen alle aandelen van Telenet in handen te krijgen
Wim Jansen wordt CCO DPG Media Advertising België; andere leiding JCDecaux Be-Lux
Vanaf 18 september 2023 neemt Wim Jansen de leiding over van DPG Media Advertising België. Daarmee vertrekt Wim Jansen als CEO JCDecaux Be-Lux en Israël
VAR gaat reclame Nostalgie Vlaanderen, NRJ Vlaanderen en Nostalgie+ Vlaanderen verkopen
VAR, de reclameregie van de publieke omroep VRT zal per 1 janari 2024 de reclame gaan verkopen van de radiozenders Nostalgie Vlaanderen, NRJ Vlaanderen en Nostalgie+ Vlaanderen
[Marketing Report Cannes] Marc Verschoor over Publicis Groupe
Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Ieder dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marktingcommunicatie.
RTL Belgium presenteert zomer en najaar 2023: on est là, et bien là !
Op 14 juni 2023 presenteerde RTL Belgium zijn zomer- en najaarsprogramma's 2023 tijdens het RTL Island event. RTL Belgium is sinds 31 maart 2023 voor 50 procent in handen van DPG Media en voor 50 procent in handen van Groupe Rossel,
VMLY&R en Lays lanceren Iconic Local Flavours-campagne
In samenwerking met partners Brussels Ketjep in België en Wijko en Remia in Nederland werden er vier smaken gelanceerd met de overkoepelende naam Lay’s Iconic Local Flavours
[Interview] Lauren van der Heijden (DPG Media): Schaal is belangrijk in snel veranderende mediawereld
Lauren van der Heijden is Chief Commercial Officer voor DPG Media in België en Nederland. We kijken met hem terug op 2022, vooruit naar 2023 en bespreken trends
RTL Belgium wijzigt vormgeving RTL TVI, RTL Club, RTL Plug, RTL Play en Bel RTL
RTL Belgium heeft de vormgeving van al het aanbod met het merk RTL gewijzigd. Daarbij is een uniform logobeleid ingevoerd. De logos wijkt af van de RTL United-vormgeving die RTL Group bij zijn deelnemingen aan het uitrollen is
Joe Public ontwikkelt campagne Roularta voor mijnmagazines.be
Joe Public ontwikkelde een campagne voor het aanbod van Roularta op mijnmagazines.be
Grand Prix Radio verhuist naar België
Grand Prix Radio, het online radiostation van Olav Mol is verhuisd naar België. Dit is een gevolg van de aankoop van de radiorechten door de televisierechtenhouder Viaplay. Viaplay heeft de audiorechten voor Nederland aan DPG Media in sublicentie gegeven
Telenet (Play Media) neemt belang van 20 procent in Nostalgie Vlaanderen
Telenet heeft een akkoord bereikt met uitgeverij Mediahuis om 20 procent van de aandelen van Mediahuis van de radiozender Nostalgie (Vlaanderen) te kopen. Mediahuis zal na verkoop meerderheidsaandeelhouder blijven met een belang van 55 procent. NRJ Group houdt 25 procent van de zender in handen
Springbok ontwikkelt mobiliteitscampagne voor Ethias
Springbok heeft voor Ethias een mobiliteitscampagne ontwikkeld. Centraal staat de gedachte dat Ethias er voor iedereen is:
Studio Brussel viert 40ste verjaardag tijdens De 40 uur van Studio Brussel in De Vooruit
Studio Brussel wordt op 1 april 2023 40. En dat gaat de radiozender vieren. Op vrijdag 21 en zaterdag 22 april neemt StuBru voor 40 uur De Vooruit in Gent over. 40 uur feest voor 40 jaar Studio Brussel. Dat is 40 uur radio, bands, dj's, comedy en meer
VRT, DPG Media en Play Media, RTBF en RTL Belgium roepen op tot steun 12-12 slachtoffers Turkije en Syrie
VRT, DPG Media, Play Media, RTL Belgium, RTBF, NGroup (Nostalgie/NRJ), Fun Radio, LN Radio en LN 24 zetten hun schouders onder de steunactie van Consortium 12-12 voor Syrië en Turkije
Warner Bros. Discovery en EBU/VRT kopen uitzendrechten Olympische Spelen 2026-2032
Warner Bros. Discovery en de European Broadcasting Union (EBU) hebben de uitzendrechten verworven van de Olympische Spelen van 2026 tot en met 2032
VRT MAX en VRT NWS voortaan via Apple CarPlay en Android Auto
De apps van VRT MAX en VRT NWS zijn voortaan beschikbaar voor Apple CarPlay en Android Auto. Zo kunnen luisteraars ook onderweg, veilig naar alle VRT-radioprogramma's, -podcasts en digitale streams in de apps van VRT MAX en VRT NWS luisteren
Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022: problemen voor lokale en gratis pers
De Vlaamse Regulator voor de Media, de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, heeft zijn rapport Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022 gepubliceerd. Conclusie: terwijl het de grootste Vlaamse mediagroepen financieel voor de wind gaat, zien lokale en gratis pers zwarte sneeuw