Marketing Report
Joe Public Belgium ontwikkelt campagne Ethias voor jongeren

Joe Public Belgium ontwikkelt campagne Ethias voor jongeren

Joe Public Belgium (part of Springbok)  heeft een nationale campagne ontwikkeld voor Generatie Z aan in twee landstalen, maar vooral ook in hun eigen taal.

Manuel Ostyn, Executive Creative Director bij Joe Public Belgium: “Als je cool wil zijn, mag je dat vooral niet proberen zijn. Dat geldt dubbel voor bedrijven, niets is zo cringe als een merk dat tevergeefs jong wil doen…tenzij je met volle overtuiging voor cringy gaat.”

Als volgende stap in de #FailBetter campagne, die Ethias vorig jaar uitrolde, ontwikkelden deze packs in samenspraak mét jongeren. Ze bundelen de voornaamste verzekeringen voor deze generatie in complete en vooral eenvoudige producten.

Karolien Schoefs, Head of traffic & performance bij Ethias: “Wij zijn overtuigd dat jongeren moeten kunnen falen om te groeien in het leven, dus moeten we er ook zijn om ze te steunen als het zo ver is. Dan is het maar normaal dat we producten op maat van starters aanbieden.”

Via de uitgebreide digitale, content en out of home campagne bevestigt Ethias dat ze er zijn voor de jongeren én dat falen nu eenmaal hoort bij groeien in het leven. Zelf geven ze alvast het goede voorbeeld door te falen ‘hip’ te zijn.

Credits

Client: Ethias | Agency: Joe Public Belgium, part of Springbok | Client contacts: Vincent Pécasse, Karolien Schoefs, Svea Thielen, Jelle | Vanheers, Fleur Bijnens, Stijn Van Aerschot, Rudi Bola, Jan-Pieter Wintmolders, Steve Neven, Margaux Goës, Jeremie Detiège  |  Creative Director: Manuel Ostyn, Pieter Staes | Creatives: Fleur Delanghe, Marie Janssens | Copy: Astrid De Wit, Sophie Colens | Strategy Director: Tomas Sweertvaegher | Performance Strategists: Kirsten Haver Droeze, Loes Overdulve, Janne van den Broek | Design Director: Jeroen Van Norren | Service Designer: Kathy Haemers | UX designer: Bram Vanderhaeghe | UI designer: Tatiana Crabbe | Design/Studio: Lies Van Eyck | Developers: Olivier Rasquin, Bastien De Kan Motion Design: Aad Verstraelen | Client Service Director: Murielle Segers | Account- & Project Management: Laetitia De Coster, Jente Smit, Tatiana Vandoorne | Video production: Disturb  |  Retouching studio: The Living Room | Influencer marketing: Stellar | ATL media: Space

www.joepublic.be

 

Subscribe to our newsletter