Marketing Report
11 verse titels bij Play4, 5, 6 en 7 en GoPlay in najaar

11 verse titels bij Play4, 5, 6 en 7 en GoPlay in najaar

Vlaanderen kan de komende periode 11 verse najaarstitels verwachten van GoPlay en de Play-zenders Play4, Play5, Play6 en Play7.

Afgelopen seizoen beleefde De Mol zijn beste seizoen ooit, Nonkels overtrof het eerste seizoen en De Expeditie naar Groenland alsook de uitstap naar het rusthuis van Bompa Bockie kenden een enorme impact, zeker op kijkcijfervlak.

De gratis streamingdienst GoPlay groeide sterk tot 730.000 maandelijkse bezoekers, een groei van 29 procent ten opzichte van 2023. De Play-zenders groeiden met 4 procent en bevestigt daarmee met 20,1 procent marktaandeel (VVA 18-54, 17:00-24:00 uur).

Play Media staat voor getalenteerde persoonlijkheden, gepassioneerde makers, brandende actualiteit, gedurfde human interest, meeslepende reality, vernieuwende podcasts, spannende sport en kwalitatieve fictie.

Liefde door de maag

De liefde van de kijker gaat door de maag. Insert Komen Eten, dat terug is van weggeweest. En hoe! De ingrediënten van het nostalgische succesformat blijven dezelfde, maar de menukaart kreeg een stevige update.

De living van Erik van Looy, de tuin van Linde Merckpoel of de mancave van Dominique Persoone. De kookpotten van bekende Play-gezichten geven een inkijk bij hun thuis.

Unieke settings

Onze programmas openen de deuren naar unieke settings en nieuwe werelden, zoals een hondenpension of kringloopwinkel in Jani & James doen-het-zelf, de lokale gemeenschap van Ninove of de LGBTQ+-gemeenschap in San Francisco te midden van een conservatief Amerika. Stuk voor stuk is het impactvolle content die actuele gesprekken op gang brengt en hevige herkenbare emoties in 2024 losmaakt.

Café Congé

Daarnaast biedt Play Media met Café Congé en vaste waarde De Tafel van Gert een dagelijks antwoord op wat er in de wereld en binnen Vlaanderen gebeurt. Met gasten, meeslepende verhalen, exclusieve gesprekken en de nodige dosis humor veroverde de talkshow de voorbije 2 jaar een stevige en veelbesproken plek in het Vlaamse talkshowlandschap.

Actueel

Martijn Bal, Head of Content bij Play Media: "Play trekt dit najaar brandend actuele deuren open van Ninove tot Tennessee en kijkt zowel door de ramen van de overvolle Belgische gevangenissen als die van Erik Van Looys vrijgezellenkeuken. Hoe doen we dit? Door iedere dag op zoek te gaan naar unieke verhalen en emoties, vaak op de meest onverwachte plekken.

In een wereld waar de strijd om de aandacht en tijd van de kijker heviger is dan ooit, wil Play dit najaar zijn kenmerkende spreidstand blijven vernieuwen en dat kan enkel door grenzen te verleggen, nieuwe arenas te verkennen en heel erg te blijven geloven in authentiek makerschap.

De protagonisten uit bekende Play-titels openen hun deuren voor een inkijk in pot, pan en privé, terke reporters trekken de deuren open van de gevangenissen van Dendermonde en het Leuvense Parket. We volgen boezemvrienden Jani & James die op hun eigenste manier kennis maken met werelden die ver van hun staan.

Ondertussen trotseren 6 nieuwe bekende koppen de golven van de Atlantische Oceaan met persoonlijke verhalen en trekken we tegelijkertijd naar Amerika met Axel Daeseleire die tijdens zijn roadtrip door het verkiezingszwangere Amerika een verscheidenheid aan deuren opent om een idee te krijgen van wat er leeft in het land, in al zijn extremen. Ook tegen de achtergrond van de lokale verkiezingen leren we Ninove en de Ninovieters kennen door de ogen van tv-maker Diederik Van den Abeele, pure auteurstelevisie.

De inzet van dit najaar: Play wil niet alleen de beste verhalen vertellen, maar ook de kijker inspireren met een uiteenlopend aanbod aan programmas die een blijvende impact hebben. En dat naast nieuwe seizoenen van onze grote kleppers als De Slimste Mens ter Wereld en De Verhulstjes."

Investeren

Ken Ceulemans, Head of Programming bij Play Media: "Met creativiteit, diversiteit en maatschappelijke relevantie zijn we niet bang om nieuwe wegen in te slaan en andere wegen opnieuw aan te leggen. Play creërt en zoekt platformen waar frisse ideeën en gewaagde concepten het best tot leven komen. Dit doen we door te investeren in nieuwe originele formats, die niet alleen inspelen op de actualiteit, maar ook verrassende perspectieven bieden op wat kijkbeleving kan zijn, op welk platform ook.

Pieterjan en Jef komen terug met de populairste mediapodcast van Vlaanderen, we blijven inzetten op de True Crime Belgium-podcast en ook De Tafel van Gert zal na elke uitzending in podcast op alle platformen verschijnen. We voegen ook twee extra gloednieuwe titels toe aan ons podcastaanbod. In De Zussen Coorevits nemen Annelien en Stephanie elke week plaats in de zetel van Stephanie om, zoals alleen zussen vriendinnen dat doen, te babbelen over hetgeen hen bezighoudt. En het vader-zoon duo dat Vlaanderen het hardst doet lachen zal voortaan ook te horen zijn in Vik & Gert, een wekelijkse podcast waar ze de zin en onzin van het leven met flinke dosis humor bespreken.

Verder hebben we met Play6 vanaf nu een entertainment- en sportzender. Naast bingewaardige reality en explosieve films en series, zal er nu dus ook heel wat extra sport te zien zijn. Zo maakt Play6 van donderdagavond dé Europese voetbalavond bij uitstek.

En in 2025 hebben we bij GoPlay en Play4 ook nog de gloednieuwe en vernieuwende voetbalcompetitie Masters of Madness van Dries Mertens en Jan Vertonghen, waarmee we al dit najaar even innovatief en verrassend zullen omgaan op de Play-platformen als de competitie zelf."

Telenet

Play Media is net als het premiumaanbod Play More en Play Sports onderdeel van het telecombedrijf Telenet die ook een belang van 50 procent bezit in Streamz.

www.playmedia.be

www.goplay.be

 

Subscribe to our newsletter